Onze eerste week - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu Onze eerste week - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu

Onze eerste week

Door: Ali en Albert

Blijf op de hoogte en volg Alber

04 September 2018 | Kroatië, Dubrovnik

Na een geslaagde BBQ zijn we dinsdag 27 augustus vertrokken.
De eerste dag zijn we doorgereden naar Regensburg, en daar op een parkeerplaats bij een hotel heerlijk overnacht.De volgende dag op weg naar de Großglocknerstraße dat was een hele klim naar 2500 meter hoog, maar de fiat gaf geen krimp. Tegenwoordig kost de 50 kilometer al 36 euro, maar boven stonden we gratis. We hadden een geweldige plek met een prachtige sterrenhemel en volledige stilte. De weg is namelijk tusse half 10 en s’morgens 7 uur afgesloten. De volgende ochtend was het soms helemaal dicht en een kwartier later weer helder. Na een heerlijk ontbijtje rustig afgedaald ( tussen de 10 en 15 %) en jaar hoor heerlijke hoosbuien we wilden naar Slovenië maar kwamen bij Kotschach-Mauthen een mooie camperplaats tegen dus stoppen want dan gaan we vanmiddag wandelen. Je raad het na een uurtje een hele lange bui. Maar a’ vonds om 7uur alsnog heerlijk gewandeld. De volgende dag na 10 km de plockenpass op ook heerlijk steil (Jac haar eerste pas met een caravan) en op naar Italië. Op een gegeven moment zag ik een afslag naar Slovenië met 30 km tot de grens ,je snapt het steeds hoger en smaller en ontelbare bochten met slecht asfalt. Ali zei niets meer maar de navigatie zei 10 km voor de grens LET OP over 10km een doorrijhoogte van 2,20 meter Ali zei we moeten terug ik zei we gokken het er op de uitkomst na 9,5 km konden we in Slovenië rechtsaf en alles is goed gekomen. De dag erna zijn we in Zadar Kroatië gaan staan de eigenaar bracht ons met de polo naar het oude centrum en haalde ons ook weer op. Bij het ophalen ging het niet helemaal goed er bleek ook nog een Duits echtpaar mee te moeten, waarna we gevoelsmatig met 6personen meereden. De Duitser vertelde ons later nog toen wij een lekker stukje zalm aten dat hij niet veel honger had . Hij had twee dagen geleden sweinehackse gegeten een dag later twee stukken varkensbuik en vandaag speenvarken. Leve de weegschaal. Wij zijn vandaag in de oude stad dubrovnik geweest , heen en terug met de watertaxi. Gaan zo heerlijk op het strand eten. Tot de volgende keer

• 04 September 2018 - 18:41

Jacqueline:

Wat kun je veel beleven in 1 week. De Plockenpass was inderdaad een erg steile klim met mijn eerste caravan. Eet smakelijk zometeen en tot het volgende verslag!!