Noto - Reisverslag uit Noto, Italië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu Noto - Reisverslag uit Noto, Italië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu

Noto

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Alber

02 Oktober 2017 | Italië, Noto

Vandaag de eerste regendag zins onze reis door Italië, dus een mooi moment om weer een belevenis op te tekenen.
De camperplaats in Noto zit in een citroenplantage.
Een oud vrouwtje zit voor de deur maar haar zoon komt ons verwelkomen en liet de toiletten en de doucheruimte zien.
Een geweldige ruimte waar menig 5 sterrencamping jaloers op kan wezen. Tevens liet hij een dienstregeling zien,zij reden namelijk met een busje naar het centrum van Noto en haalden je ook weer op en dit allemaal bij de prijs inbegrepen.tussen half tien en half elf ging het busje elk uur op en neer. Hij vroeg ons wanneer wij naar Noto gingen, wij zeiden morgenvroeg, dan was hij er niet maar zijn zuster Maria zou ons vervoeren.
Heerlijk gegeten en geslapen en de volgende dag was Maria er een vrouw van ongeveer 50 jaar bloemetjes jurk knokige handen maar o zo sympathiek.
We wilden graag om half twaalf naar Noto, geen probleem Maria gaf mij haar telefoonnummer dan kun je bellen als je weer wilt worden opgehaald, na een test dat het werkte zijn we op weg gegaan. Na tien minuten zette zij ons af op de Via Napoli, zij drukte ons op het hart de plek goed te onthouden want hier pikte ze na ons belletje ons weer op.
Het was heerlijk om er rond te lopen van het ene monument naar het andere, prachtige gebouwen, veel souvenierwinkeltjes met veel mozaïek, een heerlijke cappuccino en een heerlijke lunch salade met een wit wijntje. Na nog wat heen en weer geslenter hebben we Maria gebeld en die heeft ons weer veilig naar de camper gebracht.
De volgende naar een heerlijke douche en ontbijt zijn we samen gaan afrekenen, Maria was er nog, de kosten vielen alleszins mee en zo goed en kwaad als het ging hebben we een poosje met haar gebabbeld en toen zei Maria tegen Ali dat ik een leuke man was
" Uomo Simpatico" ik zei tegen Ali zie je wel het valt andere mensen ook op. Nadat Maria van ons allebeide met een zoen op elke wang afscheid had genomen gingen we weer op pad.
Weer een ervaring rijker

• 02 Oktober 2017 - 18:32

Jacqueline:

Prachtig!! Aan het eind van de reis kunnen jullie vast perfect Italiaans spreken ;-) en een vriendin (Maria) rijker!

• 04 Oktober 2017 - 19:11

Marjon:

Wat een lieve, leuke ervaring! En wat aardig dat ze heen en weer wilde rijden. Mooi toch :-). Groetjes