Butera - Reisverslag uit Butera, Italië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu Butera - Reisverslag uit Butera, Italië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu

Butera

Door: Ali

Blijf op de hoogte en volg Alber

27 September 2017 | Italië, Butera

De parking Butera. We hebben besloten om hier 2 dagen te gaan staan. Het is een parkeerterrein aan het strand.
De eerste dag waren we er ongeveer om 16.00 uur. Niet veel meer gedaan dus. Er stonden nog 2 campers, dus helemaal alleen stonden we niet. De volgende dag lekker uitgeslapen en heerlijk buiten ontbeten. Na de koffie een wandeling langs het strand gemaakt, kwamen we uit bij allemaal ligstoelen. Het bleek een groot resortcomplex te zijn. We wilden wat gaan drinken maar de bar was dicht siësta. Albert ontdekte dat in het resort de bar wel open was, hij er naar toe, maar hier kon je alleen met een credietkaart van het resort betalen.
Maar niet getreurd Albert ging terug naar de camper en heeft een pilsje en een wijntje opgehaald,en we lagen heerlijk op de ligstoelen met een wijntje en een biertje.
De volgende morgen was het weer omgeslagen en begon het te regenen en te onweren en hevig te waaien. Gauw wegwezen hier zei Albert ,je kon het niet afknipogen zo snel als dat ging we werden aardig door elkaar geslingerd en overal vlogen de takken en rotzooi om je heen. In een naburig dorp hebben we in de luwte van een groot gebouw gestaan. Daar een beetje gepoedeld en ontbeten, de wind was ondertussen gaan liggen en het was al weer bijna droog. We zijn toen op weg gegaan naar Piazzo Armarinaeen romeinse villa met heel veel mozaïek tegelvloeren, de eerste ontdekking was al in de 19 eeuw. Het was echt de moeite waard.
Voordat we er kwamen kwamen we nog veel troep op de wegen tegen. Aangezien allerlei troep langs de weg word gegooid snap je dus wat we allemaal tegen kwamen.
We wilden in Enna het hoogst gelegen stadjeop Sicilië overnachten, het ligt op 1000 meter hoogte.
Daar aangekomen stond de parkeerplaats vol met auto's, ook geen mooie plek. Dus weer naar beneden en 90 km verder op een parkeerplaats bij een museum gestaan, we waren er om 19.00 uur

• 30 September 2017 - 11:24

Marjon:

Het kan er dus aardig spoken begrijp ik. Waarom gooien die mensen alles dan zomaar weg? Kennen ze daar geen vuilnisbakken, ophaaldienst?! Nu weer lekker met mooi weer. Hier regent het, vallen de eikeltjes uit de boom, liggen de kastanjes op het pad, staan denpaddesroelen in het graa :-) Met andere woorden: herfst!

• 02 Oktober 2017 - 18:34

Jacqueline:

Echt Vrielink, je eigen drank meenemen naar het terras. Haha maar ja moeten ze ook maar gewoon open zijn. Gelukkig is het mooie weer wel gewoon weer terug gekomen!