siracusa - Reisverslag uit Noto, Italië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu siracusa - Reisverslag uit Noto, Italië van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu

siracusa

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Alber

26 September 2017 | Italië, Noto

We gaan nu naar Noto. Maar eerst een tussenstop in Siracusa.
Via de navigatie hebben we een camperplaats gevonden waar je ook een paar uur kan staan voor een bezoek aan Seracusa.
De oude stad ligt op het schiereiland Ortiga. Vanaf de parkeerplek kun je er met de bus heen. Bij de bushalte stond geen dienstregeling, het was half twee.
Er kwam nog een echtpaar aan, dit bleken ook Nederlanders te zijn. Zij wisten dat je lijn 2 moest nemen en aan heteinde in de oude stad aan zou komen.
Tevens vertelde ze dat de bus om het half uur vertrok, volgens haar duurde het nog 10 minuten. Vooral zij was nog al ongeduldig en na een kwartiertje begon ze wel wat opstandig te worden.
Net op dat moment komt er een man aan en verteld wat in het Italiaans over de bus. De echtgenoot van de vrouw zegt speak englisch, de man no englisch, aan het eind van een levendige discussie, handgebaren, en steekwoorden was het duidelijk.
De bus reed niet tussen 13.00 en 16.00 uur siësta .
Op onze vraag hoever het lopen was naar de oude stad zei het echtpaar nu wel weer eensgezind 20 minuten. Dus zijn ook we maar gaan lopen en hebben ze op een afstandje netjes gevolgd.
De oude stad was prachtig een hele mooie kathedraal, prachtige huizen en steegjes, mooie pleinen met heerlijke cappuccino en uiteindelijk een mooi plein aan zee met een groot fort. Op dat plein heerlijke bankjes koud water van de chinees en.......een bushalte. Om half 5 de bus genomen. Bleek dat je hier lijn 1 moest nemen en halverwege over moest stappen op lijn 2 die ons netjes terug bracht naar de camper. Nog 30 Km rijden naar onze camperplaats bij Noto. Weer een leuke dag voorbij

• 26 September 2017 - 20:07

Peter:

Wat weer een verhaal ja. Wel mooie foto’s.

• 26 September 2017 - 20:07

Peter:

Je maakt wat mee op de oude dag

• 27 September 2017 - 13:00

Marjon:

Ik hoor gewoon dat commentaar! Mooi geschreven! :-)