Tweede deel Italië - Reisverslag uit Herzberg am Harz, Duitsland van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu Tweede deel Italië - Reisverslag uit Herzberg am Harz, Duitsland van Alber Vrielink - WaarBenJij.nu

Tweede deel Italië

Door: Alibert500

Blijf op de hoogte en volg Alber

04 September 2017 | Duitsland, Herzberg am Harz

We zijn van Düsseldorf naar Donauworth gereden.
De laatste anderhalf uur hadden we regen en a'vonds was het koud ongeveer 7 graden. Dus voor twee elektriciteit gekocht en de kachel aan. De volgende dag met regen vertrokken richting Italië Na een uurtje hadden we einddoel Italië al op gegeven. Het was het einde van de vakantie periode en vreselijk druk op de weg. Bij Fussen gingen we richting de grensovergang Oostenrijk en we verbaasden ons er over dat er zo'n geweldige file in tegenovergestelde richting stond. 3 Km over de grens met Oostenrijk allemaal blauw blauw op de straat en iedereen keerde om. Ik vroeg een brandweerman wat er aan de hand was. ERDRUTSCH zei hij ik vroeg hem wanneer de weg weer vrij was en hij vertelde over 6tot 9 uur. Wij keren en netjes aansluiten in de file die ons eerder al verbaasde. Via een fikse omweg kwamen we toch weer op de weg richting de Fernpass en jawel schoven opnieuw aan in een file. Tot onze camperplaats was het file rijden en we wren er om 16.00 uur, 7 uur over 220 Km.
Als troost stonden we bij een Gasthof en hebben hier a'vonds heerlijk gegeten,en daardoor was de camperplaats weer gratis.
Het had de hele dag geregend en ook s'nachts bleef het regenen.
De volgende dag via de Fernpass, Hochgurgl naar Bolzano hadden we bedacht, die route kan zonder vignet gereden worden, we blijven wel Nederlanders hè . Maar je komt dan over de Passo del Rondo ongeveer 2500 meter hoog. Leek ons toch niet zo'n goed idee want het bleek dat boven de 2000 meter sneeuw was gevallen, toch maar omgereden over Landeck, Nouders en Merano. Later hoorden we dat via de radio dat er boven de 2000 meter tot 40 cm sneeuw was gevallen. Het was ook overal zeiknat maar gaf wel mooie wilde beken op de raarste plaatsen.
Staan nu net onder Bolzano op een camperplaats bij een klooster waren hier tegen 3 uur
Ik zit nu lekker in de zon dit verslag te typen het is hier nu 23 graden ondanks de hoogte van 1300 meter.
Morgen op naar Ravenna en dan piano an want dan begint onze Italië reis echt tot laters Ali en Albert

Ps morgen plaats ik dit bericht want hier in de rimboe hebben we erg slechte ontvangst.

• 04 September 2017 - 15:41

Jacqie:

Jeetje, een aardverschuiving

• 04 September 2017 - 15:43

Jacqie:

Ik had meer geschreven maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan.
    Maar goed dat jullie niet over de pas zijn gegaan. Gelukkig nu mooi in Italië met heerlijk weer.

• 05 September 2017 - 23:32

Marjon:

Wat een belevenis/reis zeg! Gelukkig dat jullie, ondanks vertraging nu toch in Italië zijn, met mooi weer! Ben benieuwd naar het vervolg. Dikke smakzoen!